Posnania warta poznania. O skutecznej komunikacji wydarzeń w centrach handlowych

Jan Mikołajczyk

Abstract

The purpose of the article is to assess the effectiveness of the selected activities concerning marketing communication of the Posnania Shopping Centre, measured with the footfall rate (the number of people visiting this shopping centre), in relation to the planned goal. The key part of the article is the presentation of the selected marketing communication activities carried out by the Posnania Shopping Centre (during the first year of operation). The use of the case study method will make it possible to assess the effectiveness of the selected events. In addition to the evaluation of the target (in terms of expected attendance), the article will also include valuation of AVA (Advertising Value Equivalent), based on the example of the “Posnania Bike Parade” event. The article will also present activities in the field of marketing, implemented by shopping centres awarded in 2017 by the Polish Council of Shopping Centres, in various categories, which will allow for a better presentation of marketing communication activities in the shopping centre sector in Poland.
Author Jan Mikołajczyk (WZ / KHiM)
Jan Mikołajczyk,,
- Department of Trade and Marketing
Other language title versionsPosnania Worth Getting to Know. About Effective Communication of Events in a Shopping Centre
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2018
No6 (377), tom II
Pages278-295
Publication size in sheets0.85
Keywords in Polishcentrum handlowe, komunikacja marketingowa, skuteczność i efektywność wydarzeń marketingowych, studium przypadku CH Posnania
Keywords in Englishshopping centre, marketing communication, effectiveness and efficiency of marketing events, case study of Posnania Shopping Centre
Abstract in PolishCelem artykułu jest ocena skuteczności wybranych działań (tzw. eventów), dotyczących komunikacji marketingowej centrum handlowego Posnania, mierzonych wskaźnikiem foot-fall (liczbą osób odwiedzających to centrum handlowe) w stosunku do zaplanowanego celu. Kluczową część artykułu stanowi prezentacja wybranych działań w zakresie komunikacji marketingowej realizowanych przez centrum handlowe Posnania (w ciągu pierwszego roku funkcjonowania). Zastosowanie metody studium przypadku umożliwi dokonanie oceny skuteczności wybranych wydarzeń. Poza oceną realizacji celu (w zakresie oczekiwanej frekwencji), w artykule zostanie dokonana także wycena wartości AVA (Advertising Value Equivalent), na przykładzie wydarzenia Posnania Bike Parade. W artykule zostaną przedstawione także działania w zakresie marketingu, realizowane przez centra handlowe, nagrodzone w 2017 roku przez Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH), w różnych kategoriach, co pozwoli lepiej zaprezentować działania w zakresie komunikacji marketingowej sektora centrów handlowych w Polsce
Languagepl polski
Score (nominal)12
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 12.0, 17-03-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?