Wizerunek prywatnego przedsiębiorcy w okresie kryzysu ekonomicznego

Krzysztof Gołata

Abstract

In 2014 it has been twenty five years since the economic transformation started. In Poland discussion about economic crisis is connected with an evaluation of the current results of the transformation. One issue that occurred very often in discussion is role of entrepreneur in market economy. This subject is complex and the author's interest focused on image and reputation aspects of private entrepreneur in a market economy. The aim of this article is to answer what are the sources of knowledge about private entrepreneur and what associations it evokes in public opinion.
Author Krzysztof Gołata (WE / KPEiPR)
Krzysztof Gołata,,
- Department of Economic Journalism and Public Relations
Other language title versionsImage of an Entrepreneur during the Economic Crisis
Journal seriesStudia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ISSN 2083-8611, (B 10 pkt)
Issue year2014
No185
Pages164-174
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishprywatny przedsiębiorca, wizerunek, reputacja
Abstract in PolishJednym z zagadnień powracających w prowadzonych dyskusjach jest kwestia roli przedsiębiorcy w gospodarce rynkowej. Jest to zagadnienie wieloaspektowe, zaś zainteresowania Autora koncentrują się na problemach związanych z wizerunkiem oraz reputacją prywatnego przedsiębiorcy w gospodarce rynkowej. Celem artykułu są odpowiedzi na pytania: jakie są w dobie mediów elektronicznych podstawowe źródła wiedzy o prywatnym przedsiębiorcy oraz jakie skojarzenia wywołuje to pojęcie w opinii publicznej. Określenie "kryzys" w tytule artykułu wskazuje na czas, w którym przeprowadzono badania. Artykuł nie odpowiada na pytanie: w jaki sposób kryzys warunkuje opinie o prywatnym przedsiębiorcy.
Languagepl polski
Score (nominal)10
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 7.0, 16-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 10.0, 16-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*2 (2020-08-07)
Additional fields
Tytuł numeruPublic relations : doskonalenie procesu komunikowania w przestrzeni publicznej
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?