Idea smart convenience w łańcuchach dostaw produktów żywnościowych

Maciej Szymczak

Abstract

Observation of trends in food supply chain management shows a number of interesting solutions oriented to provide an additional value to the consumer. In this regard, the greatest is the role of retailers. Solutions introduced by large retail chains designed to enhance the convenience of buying may be extremely inspiring. At present we are dealing not only with convenience food and convenience stores, but with a much broader concept, namely smart convenience which has recently gained in importance. Certainly, as the subject of human nutrition, foodstuffs is a very special commodity group customers can buy. In addition, food shoppers exhibit specific expectations within the purchasing process. The article takes a view of exactly what are these expectations, and finally - what lies under the idea of smart convenience. It also provides examples of the implementation of this idea by the world's famous retailers.
Author Maciej Szymczak (WGM / KLM)
Maciej Szymczak,,
- Department of International Logistics
Other language title versionsSmart Convenience in Food Supply Chains
Journal seriesLogistyka: czasopismo dla profesjonalistów, ISSN 1231-5478, (0 pkt)
Issue year2015
No3
Pages13-16
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishłańcuchy dostaw żywności, zarządza - nie łańcuchem dostaw żywności, handel elektroniczny art. spożywczymi, smart convenience
Keywords in Englishfood supply chains, food supply chain management, e-commerce in food industry, smart convenience
Abstract in PolishObserwacja światowych trendów w zarządzaniu łańcuchami dostaw produktów żywnościowych pozwala wskazać wiele ciekawych rozwiązań zorientowanych na dostarczenie dodatkowej wartości konsumentowi. Największa w tym rola przedsiębiorstw handlowych, a niezwykle inspirująca jest obserwacja wprowadzanych przez duże sieci handlowe rozwiązań, które mają zwiększyć wygodę kupowania. Mówi się już nie tylko o żywności wygodnej, sklepach typu convenience store, ale o znacznie szerszej idei smart convenience, która ostatnio zyskuje na znaczeniu. Z pewnością - jako składnik ludzkiej diety - produkty żywnościowe stanowią specyficzną grupę nabywanych przez konsumentów dóbr, a ci mają specyficzne oczekiwania w procesie zakupów. W artykule omówiono, na czym polega ta specyfika, jakie są oczekiwania klientów i wreszcie - na czym polega idea smart convenience. Podano także przykłady wdrożenia tej idei przez znanych na świecie detalistów.
URL https://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/335-artykuly-drukowane/8528-szymczak-smart-convenience-w-lancuchach-dostaw
Languagepl polski
Score (nominal)0
ScoreMinisterial score = 0.0, 10-11-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 0.0, 10-11-2019, ArticleFromJournal
Citation count*3 (2020-06-23)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?