Budowanie marki pracodawcy w branży TSL

Iwona Biernat-Stawecka , Łukasz Stawecki

Abstract

The paper presents the concept of employer branding, i.e. building of employer's brand. It also presents the primary goals and areas of employer branding with a tool to enable their achievement, EVP (Employee Value Proposition). The article characterises the FTL sector (Freight forwarding Transport Logistics) from the labour market standpoint and substantiates why employer's brand building is of special importance in the sector. Finally, the paper presents selected examples of employer branding activities of FTL businesses.
Author Iwona Biernat-Stawecka (UEP)
Iwona Biernat-Stawecka,,
- Poznań University of Economics and Business
, Łukasz Stawecki - Politechnika Poznańska (PP)
Łukasz Stawecki,,
-
Other language title versionsCreating the Employer Branding in FTL Sector
Journal seriesLogistyka: czasopismo dla profesjonalistów , ISSN 1231-5478, (0 pkt)
Issue year2016
No3
Pages28-31
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishbudowanie marki pracodawcy, zarządzanie zasobami ludzkimi, EVP, branża TSL
Abstract in PolishW artykule wyjaśniono pojęcie brandingu, czyli budowana marki, przy czym skupiono się szczególnie na budowaniu marki pracodawcy. Przedstawiono również najważniejsze cele i obszary employer brandingu, a także narzędzie służące do ich realizacji EVP (Employee Value Proposition) oraz scharakteryzowano branżę TSL z punktu widzenia rynku pracy i uzasadniono, dlaczego budowanie marki pracodawcy jest w tej branży szczególnie istotne. Na koniec zaprezentowano wybrane przykłady działań z zakresu employer brandingu firm z branży TSL.
Languagepl polski
Score (nominal)0
ScoreMinisterial score = 0.0, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 0.0, ArticleFromJournal - czasopismo zagraniczne spoza list
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?