Pozycjonowanie na przykładzie marki Dynamic

Tomasz Zawadzki

Abstract

Pozycjonowanie to nadanie marce odpowiedniego wizerunku mające na celu umieszczenie danej marki w odpowiednim miejscu hierarchii wartości konsumenta. Spółka Lotos Paliwa w 2007 roku stworzyła brand Dynamic, który w pierwszym okresie obejmował jedynie paliwa premium: Pb98 Dynamic oraz ON Dynamic. Już sama nazwa „dynamic”, czarno-czerwona kolorystyka oraz wzór śladów pazurów dzikiego zwierzęcia przywołują w wyobraźni konsumenta widok czarnej pantery, a więc zwierzęcia dynamicznego, dzikiego i nieprzeciętnego – w domyśle silnik klienta po zatankowaniu paliwa Dynamic będzie agresywny niczym pantera. W niniejszej pracy przedstawiono dokładnie jak gdański koncern paliwowy pozycjonuje markę Dynamic, jakich używa metod, którym produktom z rodziny Dynamic poświęca należytą uwagę, a o których wydaję się zapominać. Na podstawie przeprowadzonego badania ankietowego oraz analizy działań Działu Marketingu wskazano zbiór pozytywnych cech pozycjonowania omawianej marki (np. używanie wyłącznie jednego hasła wyróżnika „wydajniejsze”; powoływanie się na zdobyte nagrody Laur Konsumenta) a także zarysowano całkiem spory zestaw rezerw – czynności, które są wykonywane nieodpowiednio lub brak jest jakichkolwiek działań w tej sferze (np. nieobecność marki w socialmediach; brak odwołań do składu chemicznego paliw). Niniejsza praca jest zakończona rozdziałem zalecenia dla biznesu, gdzie wskazano kilka możliwości poprawy efektywności pozycjonowania marki Dynamic, gdyż na chwilę obecną potencjał nie jest w pełni wykorzystywany.
Author Tomasz Zawadzki (WZ / KHiM)
Tomasz Zawadzki,,
- Department of Trade and Marketing
Pages47-64
Publication size in sheets0.85
Book Dymitrowski Adam, Małys Łukasz (eds.): Zarządzanie przedsiębiorstwem : trendy i praktyka, 2015, Agencja Reklamowa Advertiva, ISBN 978-83-926900-2-3, 174 p.
Keywords in Polishpozycjonowanie,marketing,dynamic,lotos
URL http://ue.poznan.pl/data/upload/articles/20151215/c67d64819344191208/zarzadzanie-przedsiebiorstwem-trendy-i-praktyka-2015.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)5
ScoreMinisterial score = 5.0, 10-11-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?