The Influence of Macroeconomic Factors on the Financial Expenditures and Development of the Marketing Research

Piotr Tarka

Abstract

This article diagnoses the selected macroeconomic factors, such as: rate of unemployment, inflation, GDP, spending power of the households, and characterizes their indirect impact on the enterprises' market research expenditures and research industry turnovers. The problems of financial expenditures, i.e., their allocation on the marketing researches (depending on the supply and demand market situational perspective in a given market) are also discussed. Moreover, as indicated in the article, enterprises are forced not only to cut their financial sources on the marketing research projects in unfavorable economic situation, but they choose different methods of the research.
Autor Piotr Tarka (WZ / KBRiU)
Piotr Tarka
- Katedra Badań Rynku i Usług
Tytuł czasopisma/seriiJournal of Economics and Management, ISSN 1732-1948, (B 12 pkt)
Rok wydania2015
Tom22
Nr4
Paginacja151-161
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku polskimBadania marketingowe, Uwarunkowania makroekonomiczne, Reklama
Słowa kluczowe w języku angielskimMarketing research, Macroeconomic conditions, Advertising
URL https://www.sbc.org.pl/dlibra/publication/288022/edition/272445/content?ref=desc
Języken angielski
Punktacja (całkowita)12
Żródło punktacjijournalList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 12.0, 08-01-2020, ArticleFromJournal
Punktacja MNiSW (2013-2016) = 12.0, 08-01-2020, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*1 (2020-11-23)
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?