Business Models in Fashion Industry

Magdalena Wieja

Abstract

This article aims to indicate the possibility of using business models in the fashion industry. The fashion industry is one of the most significant and valuable sectors of the world economy. This article presents the most important concepts related to business models employed in the fashion industry. Moreover, it establishes the criteria for the division of the business models used by the Polish fashion brands into strategic groups.
Author Magdalena Wieja (UEP)
Magdalena Wieja,,
- Poznań University of Economics and Business
Other language title versionsModele biznesowe w branży modowej
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2018
No8 [CD]
Pages85-95
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmodel biznesu, moda, branża modowa, haute couture, pret-a-porter
Keywords in Englishbusiness model, fashion, fashion industry, haute couture, pret-a-porter
Abstract in PolishCelem artykułu jest wskazanie możliwości użycia modeli biznesowych w branży modowej. Branża modowa jest jednym z ważniejszych i najbardziej dochodowych sektorów światowej gospodarki. Artykuł prezentuje najważniejsze koncepcje związane z użyciem modeli biznesowych w branży modowej, a w rezultacie podjętych rozważań, w oparciu o zaproponowane przez autorkę kryteria, dokonano podziału modeli biznesowych używanych przez polskie marki modowe na grupy strategiczne.
URL https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/cd_mir_08_2018.pdf
Languageen angielski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 9.0, 14-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?