Internetowa dysocjacja a intencja zakupowa konsumentów

Natalia Gluza

Abstract

Dzięki przynoszonym gratyfikacjom i zaspokajanym potrzebom, Internet stał się dla współczesnych konsumentów drugim, równoległym światem. W wirtualnym życiu mogą być kim chcą. Zmieniają się z „nudnego ja realnego”, który konsumuje „zwykłe” produkty, na „pożądane ja idealne”, które, mimo iż cyfrowe, otacza się „niezwykłymi” produktami. Celem artykułu jest zatem próba konceptualizacji „internetowej dysocjacji”, czyli rozbieżności między ja realnym a ja wirtualnym konsumenta, a także jej modelowe umieszczenie w kształtowaniu intencji zakupowej.
Author Natalia Gluza (WZ / KSM)
Natalia Gluza,,
- Department of Marketing Strategies
Pages159-168
Publication size in sheets0.5
Book Sudolska Agata , Grego-Planer Dorota, Kuś Agnieszka (eds.): Współczesne zarządzanie. T. 3. Koncepcje, metody i instrumenty, 2019, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, ISBN 978-83-231-4078-8, 251 p.
Keywords in Polishuzależnienie, social media, percepcja siebie, internetowa dysocjacja, intencja zakupowa
Keywords in Englishsocial media addiction, self-perception, internet dissociation, purchase intention
Languagepl polski
Score (nominal)20
Score sourcepublisherList
ScoreMinisterial score = 20.0, 21-07-2020, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?