Uwarunkowania kreatywności w przedsiębiorstwach w perspektywie strategicznej

Elżbieta Urbanowska-Sojkin

Abstract

The article combines the topics of strategic choice, development strategy, path dependence, as well as creativity. Creativity is assumed to be the key factor in reducing developmental stagnation and inertia in companies. There is a cognitive gap in the area, stemming from the fact that research investigations are limited to the attitudes and the behavior of the employees. The article constitutes a theoretical analysis.
Author Elżbieta Urbanowska-Sojkin (WZ / KZS)
Elżbieta Urbanowska-Sojkin,,
- Department of Strategic Management
Other language title versionsConditions for corporate creativity from a strategic perspective
Journal seriesOrganizacja i Kierowanie, ISSN 0137-5466, (B 14 pkt)
Issue year2018
No2 (182)
Pages135-146
Publication size in sheets0.55
Keywords in Polishrozwój, strategie, ścieżka zależności, kreatywność w przedsiębiorstwach
Keywords in Englishdevelopment, strategies, path dependence, corporate creativity
Abstract in PolishArtykuł wpisuje się treścią w przedmiotową koniunkcję problemów wyborów strategicznych dotyczących rozwoju przedsiębiorstw, ścieżki zależności oraz kreatywności. Upatruje się przewodniej roli kreatywności w ograniczaniu stagnacji w rozwoju i bezwładności przedsiębiorstw. W przedmiotowym zakresie istnieje luka poznawcza wynikająca z faktu ograniczania rozważań do postaw i zachowań pracowników. Treść artykułu powstała na podstawie analizy ustaleń teoretycznych
URL http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/czasopisma/oik/numery/Documents/2018_NR_2_(181).pdf
Languagepl polski
Score (nominal)14
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 14.0, 16-03-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?