Dlaczego kiedyś wierzyliśmy w wolny rynek?

Barbara Pogonowska

Abstract

In this article the major interest lies in common beliefs in free market’ positive role in economy and society. The main goal is to reconstruction of general cultural assumptions that grounded this beliefs.
Author Barbara Pogonowska (WE / KSiF)
Barbara Pogonowska,,
- Department of Sociology and Philosophy
Other language title versionsWhy Have We Believed in the Free Market?
Journal seriesPrakseologia, ISSN 0079-4872, (B 13 pkt)
Issue year2015
No157/2
Pages53-68
Publication size in sheets0.75
Keywords in Polishwolny rynek, wiara, wartości, kontekst kulturowy
Keywords in Englishfree market, beliefs, values, cultural context
ASJC Classification1211 Philosophy; 1400 General Business, Management and Accounting
Abstract in PolishCelem artykułu jest próba rekonstrukcji ogólnych założeń kulturowych, które w czasach nowożytnych ukształtowały i rozpowszechniły w społeczeństwach Zachodu przekonanie o wyjątkowo pozytywnej roli wolnego rynku w ekonomii i społeczeństwie.
URL http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-76b919e8-8b22-4984-8613-dee0e7b6c84f
Languagepl polski
Score (nominal)13
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 13.0, 30-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 13.0, 30-12-2019, ArticleFromJournal
Publication indicators Scopus SNIP (Source Normalised Impact per Paper): 2015 = 0
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?