Determinanty zakupu towarów przez polskich konsumentów

Paweł Bartkowiak , Bogdan Sojkin

Abstract

The article offers an analysis of purchase determinants for individual consumers in Poland. The analysis has been based on the outcomes of consumer research carried out in years 2011 and 2013 at Poznan University of Economics as well as on other research studies published in Polish sources. As a result, the specification of basic groups of determinants shaping the purchasing of drugstore products and cosmetics, footwear, clothing, and consumer durables has been provided, as well as their variability in years 2011 through 2013.
Author Paweł Bartkowiak (WZ / KZS)
Paweł Bartkowiak,,
- Department of Strategic Management
, Bogdan Sojkin (WT / KMP)
Bogdan Sojkin,,
- Department of Product Marketing
Other language title versionsPurchase determinants for individual consumers in Poland
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2014
Nonr 8 [CD]
Pages968-976
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishzachowania nabywcze, zakupy, determinanty zakupu
Keywords in Englishpurchasing behaviour, shopping, purchase determinants
Abstract in PolishW artykule przedstawiono analizę determinant zakupu towarów przez konsumentów indywidualnych w Polsce. Analiza została przeprowadzona w na podstawie wyników badań konsumenckich zrealizowanych w latach 2011 i 2013 w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz innych badań z polskich źródeł. W rezultacie zidentyfikowano podstawowe grupy determinant kształtujące zakupy artykułów żywnościowych, chemii gospodarczej i kosmetyków, obuwia i odzieży oraz artykułów trwałego użytku oraz ich zmienność latach 2011-2013.
URL http://www.marketingirynek.pl/files/1276809751/file/zjazd_katedr_2014_mir8_nowy.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 6.0, 23-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 23-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?