In-Store Proximity Marketing by Means of IoT Devices

Jarogniew Rykowski , Tomasz Chojnacki , Sergiusz Strykowski

Abstract

Recently we observe a boom of e-shopping and e-marketing, with plenty of tools, systems, and improvements to encourage customers to purchase more goods and services and to cut off the costs. One may enumerate here the recommendation systems, JIT strategy, instant shopping channels connected to the advertisement, personal targeting, and many more. To facilitate the implementation and operation of such systems, we collect several data related to users’ behavior by means of cookies, server logs, link and timing analysis, etc. Up to now, limited attention has been paid to apply all of these mechanisms to real stores and marketplaces. To fill the gap, in this paper we propose a multi-level system to (1) contextually analyze customer behavior at a shopping space by means of Internet-of-Things devices and services, (2) process this information at server-side to compute some instant purchasing recommendations and incentives, and (3) immediately send these recommendations to the customers, either in a form of classical marketing message, or as a personal advice, possibly linked with a discount, “special offer”, etc. In such a way, each customer is served personally and thus has more motivations to buy the recommended or discounted items.
Autor Jarogniew Rykowski (WIiGE / KTI)
Jarogniew Rykowski
- Katedra Technologii Informacyjnych
, Tomasz Chojnacki (WIiGE / KTI)
Tomasz Chojnacki
- Katedra Technologii Informacyjnych
, Sergiusz Strykowski (WIiGE / KTI)
Sergiusz Strykowski
- Katedra Technologii Informacyjnych
Paginacja164-174
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Książka Camarinha-Matos Luis M., Afsarmanesh Hamideh, Rezgui Yacine (red.): Collaborative Networks of Cognitive Systems : 19th IFIP WG 5.5 Working Conference on Virtual Enterprises, PRO-VE 2018, Cardiff, UK, September 17-19, 2018, Proceedings, IFIP Advances in Information and Communication Technology, vol. 534, 2018, Springer, ISBN 978-3-319-99126-9, [978-3-319-99127-6], 671 s., DOI:10.1007/978-3-319-99127-6
Słowa kluczowe w języku polskimmarketing w przestrzeni handlowo-usługowej, marketing zbliżeniowy, Internet Rzeczy
Słowa kluczowe w języku angielskimIn-store marketing, Proximity marketing, Internet of Things
Klasyfikacja ASJC1802 Information Systems and Management
DOIDOI:10.1007/978-3-319-99127-6_15
Języken angielski
Punktacja (całkowita)20
Żródło punktacjiconferenceList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 20.0, 21-04-2020, ChapterFromConference
Wskaźniki publikacji Cytowania WoS = 0; Scopus SNIP (Source Normalised Impact per Paper): 2018 = 0.393
Liczba cytowań*1 (2020-10-14)
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?