Economic, environmental, marketing and logistic effects of intellectual capital resulting from the implementation of green supply chains

Anna Maryniak

Abstract

On the basis of the obtained data, it can be claimed that companies, which have intellectual capital on a higher level obtain significantly better economic results in GSCM than companies, which have this capital on a lower level. For example, a well-developed training system, a motivation system, sharing non-codified knowledge, a huge experience of employees or limiting rotations of employees contributes to an easier implementation of green activities. The companies, which want to implement GSCM, should first verify the potential of such capital. Therefore, it seems that it is a critical point in the process of the implementation of green supply chains. Considering the relations of each type of capital, confirmed in numerous research, we can assume that relational and organizational capital have a meaning, but a secondary one. Human capital alone, in interaction with other types of capital improves significantly economic and marketing-logistic results.
Autor Anna Maryniak (WZ / KLiT)
Anna Maryniak
- Katedra Logistyki i Transportu
Inne wersje tytułuЕкономічні, екологічні, маркетингові і логістичні ефекти інтеллектуального капіталу в результаті імплементації “зелених” ланцюгів поставок
Tytuł czasopisma/seriiVisnik. Logistika, ISSN 0321-0499, (0 pkt)
Rok wydania2017
Nr863
Paginacja285-294
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku angielskimintellectual capital, green supply chain, corporate social responsibility, supply chain and the effects of intellectual capital
Języken angielski
Punktacja (całkowita)5
Żródło punktacjijournalList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 5.0, 20-03-2020, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*1 (2020-07-29)
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?