Rozwój ekonomii społecznej a proces kształcenia współczesnego księgowego

Tomasz Gabrusewicz

Abstract

The presented issues are exquisitely important in the contemporary world of economics. In the last years economists have concentrated their attention on "the only correct" countable, tough both macro as well as microeconomic models. However, a voice emphasizing the fact more and more often reaches a conclusion, that special nature rational (model) of the economic order relies exactly on it, that knowledge, from which we are forced to draw, he won't let present himself in the concentrated form (the only correct), but only dispersed, incomplete and often one another contradictory in minds of individual individuals. Above summary, is aimed at pointing, that today not-noticing economist of methods of the evaluation forecast (goodwill), of estimates, of speculation they are standing on stock exchange markets so to speak "with disabled" on the labour market. Economist - accountant should become not only the craftsman within the scope of the system of accounting, but also a macroeconomist and a sociologist of business - or else without it he/she will not understand that with his/her help perhaps to shape the future of the company, employees and owners and one's in short and long term.
Author Tomasz Gabrusewicz (WE / KTPiPP)
Tomasz Gabrusewicz,,
- Department of Money Theory and Monetary Policy
Other language title versionsDevelopment of Social Economy vs. Process of Contemporary Accountant Training
Journal seriesPrace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, ISSN 1899-3192, e-ISSN 2392-0041, [0324-8445], (B 10 pkt)
Issue year2017
No478
Pages185-194
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishekonomia, rachunkowość, kształcenie, CSR, zrównoważony rozwój
Keywords in Englisheconomics, accounting, education, sustainable development
Abstract in PolishEkonomia społeczna, teoria zrównoważonego wzrostu gospodarczego, rachunkowość - z pozoru odrębne tematy, po głębszym zastanowieniu w kontekście poruszanego problemu mogą wskazać - nie zawsze bezpośrednio - drogę, jaką powinni podążać ludzie mający wpływ na kształtowanie przyszłych pokoleń ekonomistów. Artykuł ma charakter dyskusyjny. W zamyśle autora ma składać się z trzech, odrębnych części prezentujących zagadnienia ekonomii społecznej, zrównoważonego rozwoju i procesu kształcenia. Celem artykułu, jest wzbudzenie w gronie czytelników chęci podjęcia próby połączenia założeń ekonomii społecznej i wyciągnięcia wniosków, jakie mogłyby wspomóc uczelnie wyższe, na których odbywa się kształcenie w obszarze rachunkowości w konstruowaniu profilu absolwenta - współczesnego księgowego o szerokich perspektywach, który swoją wiedzą będzie wspierał zarządy w realizacji strategii rozwoju. Autor nie analizuje przewodników po przedmiotach, programów czy zawartości merytorycznych poszczególnych przedmiotów. W tej chwili potrzebujemy spójnej strategii w obszarze kształcenia rachunkowego.
DOIDOI:10.15611/pn.2017.478.17
URL http://www.dbc.wroc.pl/publication/42386
Languagepl polski
Score (nominal)10
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 10.0, 19-10-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Additional fields
Tytuł numeruFinanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju - edukacja, etyka, innowacje. Finanse
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?