Wpływ negatywnej informacjo o celebrycie na wizerunek wspieranej marki

Ewa Jerzyk , Kamil Wyczyński

Abstract

This paper is devoted to the importance of endorsement in the situation of negative information about a celebrity supporting a particular brand. The authors discuss the results of experimental studies that demonstrate the adverse impact of such information on the perception of both the celebrity and the brand which is being endorsed. However, not all brands supported by a celebrity with image problems will be equally affected. The main objective of the paper is indicating the impact of influence of negative information about a celebrity on the image and perception of a brand supported by this celebrity.
Author Ewa Jerzyk (WZ / KSM)
Ewa Jerzyk,,
- Department of Marketing Strategies
, Kamil Wyczyński - Université Catholique de Lille, France
Kamil Wyczyński,,
-
Other language title versionsThe Impact of a Negative Information about a Celebrity on the Image of Supported Brand
Journal seriesZeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, [Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, Marketing I Zarządzanie], ISSN 2450-775X, e-ISSN 2353-2874, [1509-0507], (B 9 pkt)
Issue year2014
No36
Pages255-268
Publication size in sheets0.65
Keywords in Polishcelebryta, endorsement, negatywna informacja, marka, reklama, wizerunek
Keywords in Englishcelebrity, endorsement, negative information, brand, advertising, image
Abstract in PolishArtykuł poświęcono tematyce znaczenia endorsementu w sytuacji wystąpienia negatywnej informacji o celebrycie, który wspiera markę. Autorzy omawiają wyniki badań eksperymentalnych,które dowodzą niekorzystnego wpływu takiej informacji na postrzeganie zarówno gwiazdy,jak i marki, którą reklamuje. Nie wszystkie jednak marki wspierane przez celebrytę z problemami w równym stopniu to odczuwają. Głównym celem artykułu jest zatem określenie wpływu oddziaływania negatywnej informacji o celebrycie na wizerunek i postrzeganie wspieranej przez nią marki.
URL http://www.wzieu.pl/zn/825/ZN_825.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 6.0, 16-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 16-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*1 (2020-08-07)
Additional fields
Tytuł numeruMarketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?