Wyznaczniki wartości informacyjnej opakowań produktów mleczarskich

Magdalena Ankiel-Homa

Abstract

The value of individual product packaging information are mandatory and optional information provided on the packaging or on a label which is an integral part of the package. The information provided on the packaging are encoded in the form of linguistic signs and graphics. Packaging is a carrier of a huge number of characters, so it can be assumed that not all are seen and evaluated by consumers in the purchasing process. This paper presents an evaluation of the information of individual packages of consumer products (for example, dairy products) affect the attitudes and purchase decisions of consumers. In addition, the selection of key assumptions presented signs and codes to help mitigate asymmetric information to the consumer.
Author Magdalena Ankiel-Homa (WT / KMP)
Magdalena Ankiel-Homa,,
- Department of Product Marketing
Other language title versionsDeterminants of Information Value of Milk Product's Packages
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2014
Nonr 8 [CD]
Pages313-319
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishopakowania, wartość informacyjna, zachowania konsumentów
Keywords in Englishinformation valueof packaging, milk products, factor analysis
Abstract in PolishWartość informacyjna opakowań produktów to obligatoryjne i fakultatywne informacje, które są umieszczone na opakowaniu lub na etykiecie, która stanowi integralną część produktu. Informacje umieszczone na opakowaniu są zakodowane w postaci znaków językowych i grafiki. Opakowanie jest nośnikiem ogromnej ilości znaków, więc można przyjąć, że nie wszystkie są postrzegane i oceniane przez konsumentów w procesie zakupu. W pracy przedstawiono ocenę informacji umieszczonych na opakowaniach produktów konsumenckich (na przykładzie produktów mleczarskich), które wpływają na postawy i decyzje zakupowe konsumentów. Ponadto, ustalenie kluczowych wyznaczników wartości informacyjnej opakowań jest niezbędne do niwelowania asymetrii informacji po stronie konsumenta.
URL http://www.marketingirynek.pl/files/1276809751/file/zjazd_katedr_2014_mir8_nowy.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 6.0, 23-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 23-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*3 (2020-09-10)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?