Współczesne trendy zachowań konsumentów a sukces marek handlowych

Wiesław Ciechomski

Abstract

The purpose of this article is to characterise the chosen trends in consumer behaviour and their role in creating brands by retailers. Among the consumer latest trends, consumerism is understood as the aspiration to having luxury goods and the social status of the prestige. There are also trends such as individualism, care of the healthier lifestyle, smart shopping, and personalisation of the offer. Managers must skilfully extrapolate these trends and make use of them in the process of creating and introducing new commercial brands into their offer.
Author Wiesław Ciechomski (WZ / KHiM)
Wiesław Ciechomski,,
- Department of Trade and Marketing
Other language title versionsModern Trends in Consumer Behaviour and Success of Brands
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2018
No6 (377), tom II
Pages62-71
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishzachowania nabywców, trendy w zachowaniach konsumentów
Keywords in Englishcustomer behaviour, trends in consumer behaviour
Abstract in PolishCelem artykułu jest charakterystyka wybranych trendów w zachowaniach konsumpcyjnych nabywców i ich roli w kreowaniu marek handlowych przez detalistów. Wśród nowych trendów konsumpcyjnych wymienić można m.in. konsumpcjonizm, rozumiany jako dążenie do posiadania dóbr luksusowych i statusu społecznego prestiżu. Kolejne z owych trendów to indywidualizm, dbałość o zdrowy styl życia, smart shopping i personalizacja oferty. Menadżerowie muszą umiejętnie ekstrapolować te trendy i wykorzystywać je w procesie kreowania i wprowadzania do oferty nowych marek handlowych.
Languagepl polski
Score (nominal)12
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 12.0, 27-03-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?