Różnice między kobietami a mężczyznami w zakresie akceptacji i wykorzystania technologii mobilnych do zakupów w Internecie

Tomasz Wanat

Abstract

The article focuses on the examination of the differences between women and men with respect to the manner and extent of the use of mobile tools in the buying process. A survey of 79 respondents has demonstrated that there are differences between the genders in the acceptance of new technology and the scope of use of mobile devices. Moderating variables, such as age, education and income levels do not eliminate these differences.
Author Tomasz Wanat (WZ / KSM)
Tomasz Wanat,,
- Department of Marketing Strategies
Other language title versionsGender differences in the acceptance and use of mobile technology for on-line shopping
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2015
No4 [CD]
Pages362-368
Publication size in sheets0.5
Keywords in PolishHandel elektroniczny, Kobieta, Mężczyzna, Technologie mobilne, Sprzedaż internetowa
Keywords in Englishe-commerce, Woman, Men, Mobile technologies, Internet sale
Abstract in PolishW artykule skupiono się na zbadaniu różnic pomiędzy kobietami a mężczyznami w odniesieniu do sposobu i zakresu wykorzystania w procesie zakupu narzędzi mobilnych. Na podstawie badania ankietowego obejmującego 79 respondentów wykazano, że istnieją różnice pomiędzy płciami dotyczące akceptacji nowości technologicznych oraz zakresu wykorzystywania urządzeń mobilnych. Różnice te nie zanikały przy uwzględnieniu zmiennych moderujących takich jak wiek, wykształcenie i poziom dochodów.
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 9.0, 08-01-2020, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 08-01-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?