Characteristics of the dermocosmetics market in Poland

Paulina Malinowska

Abstract

The aim of this work is to characterize the dermocosmetics market in Poland and the conditions of its functioning. The Polish dermocosmetics market is one of the most rapidly-growing sectors of healthcare products in Poland. At the turn of last several years, the perception of cosmetic products sold in pharmacies underwent considerable changes. Currently, they are viewed by consumers as a safer and more hypo-allergic alternative to products available in traditional stores. The dermocosmetics market in Poland is dominated by large international corporations. The highest shares in the dermocosmetics market are currently held by Vichy na La-Roche Posay brands. The growing income of the society and an increased interest in dermocosmetic products, resulting from higher health awareness, exert the highest impact on the development of the dermocosmetics market. The dermocosmetics market is extremely profitable though in recent years it has begun to economise. Its growth in quantity terms is still observed, but it is no longer so impressive in terms of value, given that there are more and more brands available at affordable prices. The contemporary dermocosmetics industry promptly reacts to the evolving market requirements, also envisaging a number of changes that are likely to take place in the coming years.
Author Paulina Malinowska (WT / KTiAI)
Paulina Malinowska,,
- Department of Technology and Instrumental Analysis
Other language title versionsCharakterystyka rynku dermokosmetyków w Polsce
Journal seriesPolish Journal of Cosmetology, ISSN 1731-0083, (B 7 pkt)
Issue year2016
Vol19
No1
Pages18-22
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishdermokosmetyki, rynek dermokosmetyczny, marki, udziały rynkowe
Keywords in Englishdermocosmetics, dermocosmetics market, brands, market shares
Abstract in PolishCelem pracy jest scharakteryzowanie rynku dermokosmetyków oraz uwarunkowań jego funkcjonowania. Rynek dermokosmetyków w Polsce to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów produktów zdrowotnych w Polsce. Na przełomie kilkunastu lat zaszły duże zmiany w postrzeganiu kosmetyków dystrybuowanych w kanale aptecznym i obecnie dermokosmetyki uznawane są przez konsumentów za bardziej bezpieczne i hipoalergiczne, niż dostępne w tradycyjnych punktach sprzedaży. Obecnie rynek dermokosmetyczny w Polsce jest zdominowany przez wielkie korporacje międzynarodowe. Największe udziały w rynku dermokosmetyków mają marka Vichy oraz La-Roche Posay. Duży wpływ na rozwój rynku dermokosmetyków mają przede wszystkim rosnące dochody społeczeństwa oraz wzrost zainteresowania dermokosmetykami, wskutek większej świadomości zdrowotnej społeczeństwa. Rynek dermokosmetyków należy do rynków bardzo intratnych, jednakże w ostatnich latach zaczyna się ekonomizować. Ilościowo nadal rośnie, ale wartościowo wzrost nie jest taki duży, dlatego że pojawia się coraz więcej marek w bardziej przystępnych cenach. Współczesna branża dermokosmetyczna cały czas żywo reaguje na zmieniające się wymagania rynku, dlatego przewiduje się również wiele zmian w kolejnych latach.
Languageen angielski
Score (nominal)7
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 7.0, 13-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 13-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?