Czy neuroeksploracje mogą pomóc nieznanym markom? Teoretyczne i metodyczne implikacje

Maciej Koczerga , Lilianna Nowak

Abstract

The article is of the conceptual nature. It focuses on unknown brands and methodological aspects of carrying research on them. The authors reason the need of taking into account the issue of brands awareness/non-awareness in research and indicate how the efforts being made in this regard may fill up gaps in the hitherto knowledge. Knowledge of potential possibilities of appearance in consumers' awareness of unknown brands is dispersed and fragmentary. In the second part of the article, the authors point out to the directions of carried out research on unknown brands, with a particular emphasis put on neuromarketing research
Author Maciej Koczerga (WZ / KSM)
Maciej Koczerga,,
- Department of Marketing Strategies
, Lilianna Nowak (WZ / KSM)
Lilianna Nowak,,
- Department of Marketing Strategies
Other language title versionsCan Neuro-Explorations Help Unknown Brands? Theoretical and Methodological Implications
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2017
No2 (367)
Pages170-180
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmarki nieznane, neuromarketing, zachowania konsumentów
Keywords in Englishunknown brands, neuromarketing, consumers’ behaviours
Abstract in PolishArtykuł ma charakter koncepcyjny. Koncentruje się na markach nieznanych i metodycznych aspektach prowadzenia badań nad nimi. Autorzy uzasadniają potrzebę uwzględnienia zagadnienia znajomości-nieznajomości marek w badaniach i wskazują, w jaki sposób podejmowane w tym zakresie wysiłki mogą wypełnić luki w dotychczasowej wiedzy. Wiedza na temat potencjalnych możliwości zaistnienia w świadomości konsumentów marek nieznanych jest rozproszona i fragmentaryczna. W drugiej części artykułu autorzy wskazują na kierunki prowadzonych badań nad markami nieznanymi, ze szczególnym podkreśleniem badań neuromarketingowych.
URL http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-bb462be0-ab52-46ae-a896-58bb043d7c0a/c/IBRKK-handel_wew_2-2017.170-180.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)12
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 12.0, 20-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?