The determinants of knowledge transfer from universities to tourism companies - a conceptual model and research propositions

Marcin Olszewski

Abstract

Acquiring and generating knowledge for product development is critical for the competitiveness of both tourism destinations and enterprises. The relationships between universities and companies can be treated as weak ties, and therefore be efficient for knowledge sharing, and to trigger innovativeness. The objective of the paper is to create a conceptual model of determinants of knowledge transfer from academia to tourism companies. On the basis of the literature study the research propositions were identified. It is argued that the utilisation of academic knowledge is affected by both the absorptive capacity of enterprises, and fit between companies and universities.
Autor Marcin Olszewski (WGM / KT)
Marcin Olszewski
- Katedra Turystyki
Tytuł czasopisma/seriiZeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Service Management, [Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Service Management, European Journal of Service Management], ISSN 2450-8535, e-ISSN 2353-2858, [1898-0511], (B 13 pkt)
Rok wydania2015
Tom16
Nr2
Paginacja111-118
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku angielskimknowledge transfer, university, tourism compan
DOIDOI:10.18276/smt.2015.16-11
URL http://www.wzieu.pl/zn/883/SM-16_ZN-883_Olszewski.pdf
Języken angielski
Punktacja (całkowita)13
Żródło punktacjijournalList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 13.0, 30-12-2019, ArticleFromJournal
Punktacja MNiSW (2013-2016) = 13.0, 30-12-2019, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?