Heterostereotypowy wizerunek Polaka

Katarzyna Wysocka

Abstract

Niniejszy artykuł ma na celu ukazanie stereotypowego wizerunku Polaka w oczach dwóch kultur. Dostępna literatura przedmiotu pozwoliła na przedstawienie najważniejszych poglądów charakteryzujących Polaków dostrzeganych przez Amerykanów oraz Hiszpanów. Stereotypy dostarczają wiedzę o świecie i mentalności danej narodowości. Są one niezwykle ważnym elementem kultury każdego narodu, który często wpływa na zdanie innych ludzi. W artykule przedstawione zostały również pozytywne i negatywne cechy Polaków w opinii przedstawicieli kultury amerykańskiej i hiszpańskiej. Ponadto podsumowano podobieństwa i różnice opisujące polskich obywateli. Charakterystyka Polaka umożliwia przyporządkowanie danej narodowości do grup kulturowych, które są analizowane przez wielu badaczy pod kątem wymiarów kultury. Weryfikacja typowych zachowań Polaków jest często wykorzystywana przez firmy do stworzenia dopasowanej do indywidualnych potrzeb oferty produktowej.
Author Katarzyna Wysocka (WGM / KZM)
Katarzyna Wysocka,,
- Department of International Management
Pages157-162
Publication size in sheets0.5
Book Nyćkowiak Jędrzej , Pryliński Wojciech (eds.): Nauki humanistyczne i społeczne. Część V - Społeczeństwo i rozwój, Badania i Rozwój Młodych Naukowców w Polsce - Monografie, 2019, Młodzi Naukowcy, ISBN 978-83-66139-81-7, [978-83-66392-28-1, 978-83-66392-27-4], 162 p.
Keywords in Polishheterostereotyp Polaka, stereotyp, kultura
Keywords in Englishheterostereotype of Pole, stereotype, culture
Languagepl polski
Score (nominal)5
Score sourcepublisherList
ScoreMinisterial score = 5.0, 05-05-2020, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?