The Importance of Behavior and Personal Values for Managers’ Attitudes Towards Innovativeness: Empirical Evidence From Austria, Poland, and Slovenia

Zlatko Nedelko , Maciej Brzozowski

Abstract

The main purpose of this paper is to examine the impact of prevalent management behavior on management attitudes about creativeness and innovativeness, while also considering the impact of personal values, in three Central European economies, having different development paths, namely Slovenia, Austria, and Poland. Personal values are measured using Schwartz value survey, using openness to change, conservation, self-transcendence and self-enhancement value dimensions. Results reveal that manager’s behavior significantly influences on manager’s attitudes regarding innovativeness, in all three countries. The impact of personal values on shaping management behavior and manager’s attitudes toward innovativeness is significant only in few instances in Austrian sample, while in Slovenia and Poland it is insignificant. Regarding the mediating effect of managers’ personal values on the association between management behavior and their creativeness, our results reveal marginal role of personal values.
Autor Zlatko Nedelko - University of Maribor, Slovenia
Zlatko Nedelko
-
, Maciej Brzozowski (WZ / KZS)
Maciej Brzozowski
- Katedra Zarządzania Strategicznego
Paginacja164-182
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.9
Książka Nedelko Zlatko, Brzozowski Maciej (red.): Exploring the Influence of Personal Values and Cultures in the Workplace, 2017, IGI Global, ISBN 9781522524809, [9781522524816], 458 s., DOI:10.4018/978-1-5225-2480-9
Słowa kluczowe w języku angielskimmanagement behavior, management innovativeness, managers' personal values
Języken angielski
Punktacja (całkowita)5
Żródło punktacjipublisherList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 5.0, 11-02-2020, MonographChapterAuthor
Wskaźniki publikacji Cytowania WoS = 0
Liczba cytowań*2 (2020-08-05)
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?