Retail Formats and Alternative Retail Formats: The Mechanisms for the Emergence and Evolution

Barbara Borusiak

Abstract

This chapter explains the mechanisms for the emergence of selected innovative formats based on existing format change theories. The nature of a retail format is explored and the classification both of retail formats and alternative retail formats are presented. Four groups of theories (cyclical, conflict, environmental, and integrated) explaining the emergence and evolution of retail formats are analysed. Retail formats theories are applied in explaining the emergence of two formats: pop-up store and m-commerce. The approach involved a review of literature and analysis of empirical data concerning the structure of the retail trade turnover in the chosen countries.
Autor Barbara Borusiak (WZ / KHiM)
Barbara Borusiak
- Katedra Handlu i Marketingu
Paginacja184-204
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych1
Książka Musso Fabio, Druica Elena (red.): Handbook of Research on Retailing Techniques for Optimal Consumer Engagement and Experiences, 2020, IGI Global, ISBN 9781799814122, [9781799814139], 571 s., DOI:10.4018/978-1-7998-1412-2
Słowa kluczowe w języku polskimformaty handlu, alternatywne formaty handlu, teorie powstawania formatów
Słowa kluczowe w języku angielskimretail formats, alternative retail formats, theories of retail formats emergence
DOIDOI:10.4018/978-1-7998-1412-2.ch009
Języken angielski
Punktacja (całkowita)5
Żródło punktacjipublisherList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 5.0, 24-04-2020, MonographChapterAuthor
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?