Fast fashion - przyszłość branży mody?

Katarzyna Sempruch-Krzemińska

Abstract

Fast fashion in marketing context means business model for fashion companies focused on consumer needs. That relatively new strategy seems to be very attractive for both: market-oriented companies as well as fashion-oriented consumers. Article describes the idea of fast fashion business model - characteristic features, success determinants, strengths and weaknesses. It also presents the influence of fast fashion model on contemporary fashion market.
Author Katarzyna Sempruch-Krzemińska (WT / KMP)
Katarzyna Sempruch-Krzemińska,,
- Department of Product Marketing
Other language title versionsFast Fashion - Future of Fashion Industry?
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2014
No2
Pages25-31
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polish rynek mody, strategia przedsiębiorstw odzieżowych
Abstract in PolishPojęciem fast fashion określany jest w literaturze tematu model biznesu cieszący się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorstw odzieżowych funkcjonujących w dojrzałych gospodarkach. Jest to model ukierunkowany na konsumenta i jego potrzeby, co zyskuje mu także sympatię współczesnych konsumentów. Opracowanie przybliża czytelnikowi ideę przedsiębiorstw fast fashion - szeroko opisuje elementy charakterystyczne, podkreśla determinanty sukcesu omawianej strategii, jej zalety, ale też wady. Prezentuje również wpływ danego modelu na współczesną branżę mody.
Languagepl polski
Score (nominal)9
ScoreMinisterial score = 6.0, 31-03-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 31-03-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?