Konstrukcja przekazu marketingowego, a preferencje konsumentów na przykładzie branży fitness

Karol Siódmiak , Natalia Wawrzynkiewicz

Abstract

W krajach wysoko rozwiniętych dostrzec można trend związany ze zwiększonym popytem na usługi w branży fitness, który znajduje odzwierciedlenie w rosnącej liczbie siłowni. Walka o klientów jest widoczna zwłaszcza w komunikacji marketingowej, gdzie poszczególne kluby fitness konkurują w kreowaniu oryginalnych materiałów promocyjnych. Celem artykułu jest określenie zależności pomiędzy elementami graficznymi wykorzystywanymi w komunikatach marketingowych, takimi jak slogan, postać modela czy zdjęcie infrastruktury siłowni, a deklaratywnością zakupu. Badania percepcji usług siłowni przeprowadzono z wykorzystaniem kwestionariusza ankietowego i mobilnego okulografu. Z analizy badań wynika, że największą uwagę odbiorców przyciągają informacje dotyczące oferty, jak cena czy lokalizacja, natomiast mniejsze znaczenie mają elementy graficzne, takie jak wizerunek modela czy zdjęcie wyposażenia siłowni.
Author Karol Siódmiak (PUEB)
Karol Siódmiak,,
- Poznań University of Economics and Business
, Natalia Wawrzynkiewicz (WZ / KSM)
Natalia Wawrzynkiewicz,,
- Department of Marketing Strategies
Pages231-240
Publication size in sheets0.5
Book Wysoczański Tobiasz (eds.): Nauka, Badania i Doniesienia Naukowe 2018. Nauki humanistyczne i społeczne, 2018, Idea Knowledge Future, ISBN 978-83-945311-5-7, 328 p.
Keywords in Polish wizerunek osoby w reklamie, preferencje konsumentów, branża fitness, okulografia, marketing siłowni
URL http://www.konferencja-eureka.pl/assets/docs/nauki-humanistyczne-i-spoleczne.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)5
Score sourcepublisherList
ScoreMinisterial score = 5.0, 26-11-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?