Atrakcyjność opakowania w sklepie internetowym w odniesieniu do wielkości, kształtu i koloru

Marta Pabian

Abstract

The development of packaging designing was greatly influenced by the emergence of self-service retail chains. The surveys carried out on product packaging prove that it is of an enormous importance in the process of making purchasing decisions by consumers. At present, we observe a quick growth of internet sales. An aim of the article is to assess the impact of packaging on the consumer by through the size, shape and colour in the space of online shop. The article is of the research nature.
Author Marta Pabian (UEP)
Marta Pabian,,
- Poznań University of Economics and Business
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2017
No2 (367)
Pages306-317
Publication size in sheets0.55
Keywords in Polishopakowania, e-konsumenci, sklep internetowy
Abstract in PolishNa rozwój projektowania opakowań duży wpływ miało powstanie sieci handlu samoobsługowego. Badania prowadzone nad opakowaniami produktów dowodzą, że mają one ogromne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów. Obecnie obserwujemy szybki rozwój sprzedaży internetowej. Celem artykułu jest ocena oddziaływania opakowania na konsumenta poprzez wielkość, kształt i kolor w przestrzeni sklepu internetowego. Artykuł ma charakter badawczy.
URL http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-46c838cc-d2e2-4983-8ee3-578acbfb6486/c/IBRKK-handel_wew_2-2017.306-317.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)12
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 12.0, 20-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?