Consumer Behaviour on the Market of Traditional and Regional Food in Poland and Portugal

Justyna Górna , Aneta Wysokińska-Senkus , Jagoda Ostrowska

Abstract

Consumer behaviour on the market of traditional and regional food is crucial for the development of this market. The selection of a particular type of food is determined, among others, by consumer food customs. The aim of the conducted research was to compare the behaviour of consumers of the younger generation on the market of traditional and regional food in Poland and Portugal. The study was conducted on a group of 100 respondents from two Polish universities: Poznań University of Economics and Business and Poznan University of Technology, and on a group of 100 respondents from three Portuguese universities: University of Lisbon, NOVA School of Business and Economics, Catolica School of Business and Economics.
Autor Justyna Górna (WT / KEJ)
Justyna Górna
- Katedra Znormalizowanych Systemów Zarządzania
, Aneta Wysokińska-Senkus
Aneta Wysokińska-Senkus
-
, Jagoda Ostrowska
Jagoda Ostrowska
-
Paginacja13683-13692
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Książka Soliman Khalid S. (red.): Vision 2025: Education Excellence and Management of Innovations through Sustainable Economic Competitive Advantage. Proceedings of the 34th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 2019, International Business Information Management Association , ISBN 978-0-9998551-3-3, 9981 s.
Słowa kluczowe w języku polskimżywność regionalna i tradycyjna, zachowania konsumenta, rozwój rynku
Słowa kluczowe w języku angielskimRegional and Traditional Food, Consumer Behaviour, Market Development
Języken angielski
Punktacja (całkowita)70
Żródło punktacjiconferenceList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 70.0, 28-02-2020, ChapterFromConference
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?