Analysis of a Market Offer of Anti-Wrinkle Cosmetics Intended for Mature Skin Care

Paulina Malinowska , Katarzyna Kujałowicz

Abstract

In this work the analysis of Polish market offer of anti-wrinkle cosmetics for mature skin care was conducted. 269 products available on Polish cosmetic market were analysed between 1st July and 30th September 2017 in drugstores and hypermarkets in Poznań. The analysed products comprised Polish and foreign brands such as: AA (Oceanic), Bielenda, Dermika, Eveline, Garnier, Janda, Kolastyna, Lift 4 Skin, Lirene (Dr Irena Eris), L'Oreal, Mincer, Mixa, Nivea, Perfecta and Yoskine (Dax Cosmetics), Soraya, Tołpa and Ziaja. The aim of analysis was to estimate the kinds of active ingredients used in these products, and dividing all products due to the cosmetic purpose, the age-group, and the price range. The analysis showed that creams intended for day as well as night care for 40+ and 30+ age-groups are the most popular anti-wrinkle products on the Polish cosmetic market. 40% of analysed anti-wrinkle products are in price range from 20.00 to 39.99 PLN. As a result of analysis it was found that there are 121 plant extracts, 47 natural oils/fats and 145 other antiageing active ingredients including vitamins in all analysed products. Vitamin E, hyaluronic acid, vitamin C, peptides, panthenol and alantoin, turned out to be the most often occurring cosmetic compounds in anti-wrinkle cosmetics. Shea butter, the most popular natural plant fat, occurred in 40% of analysed products, in turn the most popular plant extract - Glycine soja extract was available only in 10% of all analysed cosmetics.
Author Paulina Malinowska (WT / KTiAI)
Paulina Malinowska,,
- Department of Technology and Instrumental Analysis
, Katarzyna Kujałowicz (UEP)
Katarzyna Kujałowicz,,
- Poznań University of Economics and Business
Other language title versionsAnaliza oferty rynkowej kosmetyków przeciwzmarszczkowych przeznaczonych do pielęgnacji skóry dojrzałe
Journal seriesTowaroznawcze Problemy Jakości. Polish Journal of Commodity Science, ISSN 1733-747X, (B 9 pkt)
Issue year2018
No1
Pages85-93
Publication size in sheets0.5
Keywords in PolishRynek kosmetyków, Kosmetyki
Keywords in EnglishCosmetics market, Cosmetics
Abstract in PolishW niniejszej pracy przeprowadzono analizę polskiej oferty rynkowej kosmetyków przeciwzmarszczkowych do pielęgnacji skóry dojrzałej. Analizie poddano 269 produktów dostępnych na polskim rynku w okresie od 1 lipca do 30 września 2017 roku w drogeriach i hipermarketach w Poznaniu. Wśród analizowanych produktów znalazły się polskie i zagraniczne marki, takie jak: AA (Oceanic), Bielenda, Dermika, Eveline, Garnier, Janda, Kolastyna, Lift 4 Skin, Lirene (Dr Irena Eris), L'Oreal, Mincer, Mixa, Nivea, Perfecta i Yoskine (Dax Cosmetics), Soraya, Tołpa i Ziaja. Celem analizy było oszacowanie zakresu zastosowania składników aktywnych, naturalnych olejów i ekstraktów w produktach przeciwzmarszczkowych oraz podział wszystkich analizowanych kosmetyków ze względu na ich przeznaczenie kosmetyczne, grupy wiekowe i zakresy ich cen półkowych. Analiza wykazała, iż najpopularniejszymi produktami przeciwzmarszczkowymi są kremy przeznaczone jednocześnie do pielęgnacji na dzień i na noc dla zakresu wiekowego 40+ i 30+. 40% analizowanych produktów mieściło się w przedziale cenowym od 20,00 do 39,99 złotych. W wyniku przeprowadzonej analizy stwierdzono obecność 121 ekstraktów roślinnych, 47 naturalnych tłuszczów/olejów oraz 145 przeciwzmarszczowych składników aktywnych, wliczając witaminy w 269 analizowanych produktach. Witamina E, kwas hialuronowy, witamina C, peptydy, pantenol i alantoina najczęściej pojawiają się jako składniki aktywne w produktach przeciwzmarszczkowych. Masło karite - najpopularniejszy tłuszcz roślinny - było obecne w 40% analizowanych produktach, z kolei najpopularniejszy ekstrakt z soi pojawił się tylko w 10% kosmetyków przeciwzmarszczkowych.
DOIDOI:10.19202/j.cs.2018.01.09
URL http://www.tpj.uniwersytetradom.pl/images/pelne/1_54_2018.pdf
Languageen angielski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 9.0, 22-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?