Price as a signal of product counterfeiting. The moderating role of the buyer’s regulatory focus

Tomasz Wanat

Abstract

When consumers buy second-hand products, for example on e-commerce platforms as eBay or olx, they can quite easily encounter counterfeit products. First of all, buyers should be aware of this menace, moreover they should be able to distinguish a legitimate product from a counterfeit one. Price level can be used as an indicator of product counterfeiting because such products are sold as a small part of the value of legitimate products. The aim of the paper is to assess the buyer's willingness to use prices as a signal of product counterfeiting. In one experimental study on 117 subjects, it was shown that the price is used as a signal of product quality, however, is not used as a signal of product counterfeiting. Subjects in prevention regulatory focus (higher risk-averse group) do not show greater aversion to low-price products than the subject in a promotion focus state (lower riskaverse group)
Author Tomasz Wanat (WZ / KSM)
Tomasz Wanat,,
- Department of Marketing Strategies
Other language title versionsCena jako sygnał podrobienia produktu. Moderująca rola nastawiania regulacyjnego nabywcy
Journal seriesStudia Oeconomica Posnaniensia, ISSN 2300-5254, e-ISSN 2449-9099, (B 10 pkt)
Issue year2018
Vol6
No11
Pages5-19
Publication size in sheets0.7
Keywords in Polishkomunikacja marketingowa, żywność ekologiczna, rynek żywności ekologicznej
Keywords in Englishpodrobione, nastawienie regulacyjne, sygnały jakości produktu
Abstract in PolishKonsumenci, nabywając produkty na przykład na takich platformach cyfrowych, jak eBay lub olx, dość łatwo mogą natknąć się na podrabiane produkty. Produkty podrabiane są zazwyczaj sprzedawane za niewielki ułamek cen produktów oryginalnych. Odwracając powyższą relację przyczynowo-skutkową, można stwierdzić, że niska cena sugeruje możliwość podrobienia produktu. W takim przypadku cena może być wykorzystana jak informacja sugerująca, że produkt jest podrobiony (czyli jako sygnał podrobienia produktu). Głównym celem artykułu jest określenie skłonności nabywców do wykorzystania ceny jako sygnału podrobienia produktu. W badaniu eksperymentalnym na próbie 117 osób wykazano, że cena może być użyta jak sygnał produktu ale nie jest używana jako sygnał podrobienia produktu. Osoby o nastawieniu prewencyjnym (grupa o wysokim poziomie awersji do ryzyka) nie wykazywały większej awersji do produktu o niskiej cenie niż osoby o nastawieniu promocyjnym (grupa o niskim poziomie awersji do ryzyka)
DOIDOI:10.18559/SOEP.2018.11.1
Languageen angielski
Score (nominal)10
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 10.0, 24-03-2020, ArticleFromJournal
Citation count*1 (2020-09-21)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?