Metody CMMI i SGMM oceny dojrzałości procesu innowacji i wprowadzania produktu na rynek

Ireneusz Rutkowski

Abstract

This article discusses some of theoretical and empirical evidence of value obtained from investing in product innovation process improvement and introduction of a product on the market using the Capability Maturity Model (CMM) and SGMM (Smart Grid Maturity Model). Business drivers for process improvement and some challenges in organization change are described, along with data on the impact on the new product success of achieving the five maturity levels in the CMM. From an executive perspective, the crucial point is that the continual improvement depends on systematically addressing the problems facing the organization - regardless of the improvement framework selected in the product innovation process - irrespective of the chosen structure improvements.
Author Ireneusz Rutkowski (WZ / KBRiU)
Ireneusz Rutkowski,,
- Department of Research Markets and Services
Other language title versionsCMMI and SGMM Methods of Maturity Evaluation of the Product Innovation Process and Introduction of a Product on the Market
Journal seriesPrace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, ISSN 1899-3192, e-ISSN 2392-0041, [0324-8445], (B 10 pkt)
Issue year2014
No336
Pages152-162
Publication size in sheets0.5
Keywords in PolishCMMI SGMM, proces innowacji produktu, nowy produkt,
Abstract in PolishW poniższym artykule podjęto próbę przedstawienia dowodów zarówno teoretycznych, jak i empirycznych wartości metod badania dojrzałości CMM, CMMI (Capability Maturity Model Intergration) i SGMM (Smart Grid Maturity Model) oraz korzyści otrzymywanych z inwestowania w doskonalenie procesu innowacji i wprowadzania produktu na rynek. Przedstawiono dźwignie strategiczne determinujące skuteczność procesu oraz wyzwania, przed którymi stoi organizacja, aby zyskać wpływ na poziom sukcesu nowego produktu na rynku, osiągając najwyższy poziom dojrzałości. Z perspektywy kierowniczej decydujące znaczenie ma ciągłe doskonalenie, uzależnione od systematycznego identyfikowania problemów w przedsiębiorstwie, niezależnie od podejmowanych działań usprawniających procesy innowacji produktu - bez względu na wybraną strukturę usprawnień.
Languagepl polski
Score (nominal)10
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 7.0, 12-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 10.0, 12-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Additional fields
Tytuł numeruBadania marketingowe - nowe podejścia oraz metody na współczesnym rynku
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?