Non-homogenic User-generated Content in Tourism

Andrzej Szymkowiak

Abstract

The aim of the article is to analyze destinations popular due to the number of contents generated by users in comparison to destination management organizations (DMO). The author conducted a comparative analysis of the number of user-generatedcontent (UGC) in social media, divided into a tourist social network and general-interest network for destinations based on the DMO ranking. The study used a netnographic method based on the destinations in Finland. The study used 12 destinations from the Lapland area, which are characterized by a unique name. The conclusions based on 57,375 reviews and 797,874 posts referring to these destinations indicate large disparities, both in their general number and also in relation to individual regions. However, the study confirmed the relationship between the values in these services. This indicates the validity of content analysis published by users in social media in order to analyze consumer behavior and the image shape of the places.
Autor Andrzej Szymkowiak (WZ / KHiM)
Andrzej Szymkowiak
- Katedra Handlu i Marketingu
Tytuł czasopisma/seriiPrzedsiębiorczość i Zarządzanie, ISSN 1733-2486, e-ISSN 2543-8190, (0 pkt)
Rok wydania2019
TomXX
Nr2, cz. 2
Paginacja409-418
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku polskimMedia społecznościowe, Turystyka, Zarządzanie, Użytkownicy internetu
Słowa kluczowe w języku angielskimSocial media, Tourism, Management, Internet users
URL http://piz.san.edu.pl/docs/e-XX_2_2.pdf
Języken angielski
Punktacja (całkowita)5
Żródło punktacjijournalList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 5.0, 14-04-2020, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?