Czy przedsiębiorczy skuteczniej uczą przedsiębiorczości?

Beata Stępień

Abstract

The aim of the article is to answer the question to what extent the in- dividual features of an academic teacher and his practical business experience are important in the reception of program content related to entrepreneurship and to what extent they are able to influence the initiation and development of entrepreneurial attitudes among students.
Author Beata Stępień (WGM / KZM)
Beata Stępień,,
- Department of International Management
Other language title versionsDo Entrepreneurs Teach Entrepreneurship More Effectively?
Journal seriesHoryzonty Wychowania, ISSN 1643-9171, e-ISSN 2391-9485, (B 13 pkt)
Issue year2018
Vol17
No41
Pages225-236
Publication size in sheets0.55
Keywords in Polishprzedsiębiorczość, nauczanie przedsiębiorczości cechy osobowości przedsiębiorcy, cechy osobowości nauczyciela przedsiębiorczości
Keywords in Englishcompetences of entrepreneurship teacher, personality traits of entrepreneurship teacher, entrepreneurship education, entrepreneurship
Abstract in PolishCelem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, na ile osobnicze cechy na- uczyciela akademickiego i jego praktyczne doświadczenie w działalności gospodarczej są istotne w odbiorze treści programowych związanych z przedsiębiorczością i w jakim stopniu są w stanie wpłynąć na inicjację i rozwój postaw przedsiębiorczych wśród studentów.
DOIDOI:10.17399/HW.2018.174116
URL https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/index.php/HW/article/view/1500/1467
Languagepl polski
Score (nominal)13
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 13.0, 23-03-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?