Consumer Behaviour in E-Commerce

Marcin Lewicki , Mariola Grzybowska-Brzezińska , Małgorzata Grzywińska-Rąpca

Abstract

The process of buying in e-commerce is similar to general concept where five main phases can be distinguished ie. need recognition, information search, information evaluation, purchase decision, post-purchase behaviour. The use of Internet in e-commerce, raises very specific implications for almost every phase. One of the main differences between consumers that are buying offline and online, concern the ways of information acquisition, where Internet customers have access to many online tools that can stimulate the buying process ei. price comparison websites or blogs. Moreover, it is possible to name the factors that determine the whole purchase process and to present their possible impact on customer decision to buy given product. In Internet environment some of the factors did naturally grow in importance (eg.price or risk factor), the other did decrease in their impact (eg. weather or having money in cash factor). Given the fact how fast the e-commerce is changing through the first twenty years of its existance, the main conclusion of the article is the constant need for further research in the area
Author Marcin Lewicki (WZ / KHiM)
Marcin Lewicki,,
- Department of Trade and Marketing
, Mariola Grzybowska-Brzezińska - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Mariola Grzybowska-Brzezińska,,
-
, Małgorzata Grzywińska-Rąpca - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Małgorzata Grzywińska-Rąpca,,
-
Journal seriesZeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce, ISSN 2391-9167, (B 9 pkt)
Issue year2015
No4 (19)
Pages55-64
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishe-comerce, konsument, Internet, czynniki stymulujące zakupy
Keywords in Englishe-commerce, consumer Internet, determinants shopping
Abstract in PolishProces zakupu w e-commerce jest podobny do ogólnego pojęcia, gdzie można odróżnić pięć głównych faz tzn. potrzeba uznanie, wyszukiwanie informacji, oceny informacji, decyzji o zakupie, zachowanie po zakupie. Wykorzystanie Internetu w e-commerce, rodzi bardzo konkretne konsekwencje dla konsumenta prawie w każdej fazie. Jedną z głównych różnic pomiędzy konsumentami, którzy kupują w trybie offline i online, jest sposób pozyskiwania informacji. Klienci korzystający z Internetu mają dostęp do wielu narzędzi elektronicznych, które mogą stymulować proces zakupu. Biorąc pod uwagę fakt, jak dynamicznie e-commerce rozwija się i zmianie ulegają czynniki decydujące o zachowaniach konsumenckich jest stała potrzeba dalszych badań w tej dziedzinie
URL http://www.wses-zeszyty.pl/zeszyty/2015/4.pdf
Languageen angielski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 9.0, 30-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 30-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?