Interakcyjny wpływ stanu emocjonalnego decydenta ipłynności przetwarzania ceny na preferencjęwzględem produktu

Piotr Gaczek

Abstract

The purpose of this paper is to describe the interaction of emotions and processing fluency in the context of consumer behaviour. Research results indicate that consistency may occur between the buyer’s emotional state and the emotional dimension of the product. The compatibility between these variables leads to a more favourable attitude towards the product, while its lack reduces preference. An experiment was conducted to test whether an interaction between the emotional consistency and the price processing fluency occurs. It was assumed that the consistency of emotions and product information has a stronger impact on attitudes in the situation of high processing fluency (caused by the presentation of the round price). Due to the observations of other researchers showing that the fluency of price processing increases the preferences for the product, it was also expected that the price fluency would be perceived as more attractive. The results of the experiment confirm the impact of the price processing fluency on its perceived attractiveness. However, it was observed that the interaction between emotions, product presentation and price fluency is ambiguous, and consistency does not al-ways lead to more favourable attitudes
Autor Piotr Gaczek (WZ / KSM)
Piotr Gaczek
- Katedra Strategii Marketingowych
Inne wersje tytułuThe Impact of Affective State and Price Processing Fluencyon Preference Towards the Product
Tytuł czasopisma/seriiPrzedsiębiorczość i Zarządzanie, ISSN 1733-2486, e-ISSN 2543-8190, (0 pkt)
Rok wydania2019
TomXX
Nr6, cz. 2
Paginacja69-81
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.6
Słowa kluczowe w języku polskimemocje, podejmowanie decyzji, spójność afektywna, płynność przetwarzania ceny, płynność przetwarzania, preferencje, płynność preferencji
Słowa kluczowe w języku angielskimemotions, decision-making, affective consistency, price processing fluency, preferences, preference fluenc
URL http://piz.san.edu.pl/docs/e-XX-6-2.pdf
Językpl polski
Punktacja (całkowita)5
Żródło punktacjijournalList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 5.0, 14-04-2020, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Pola dodatkowe
Tytuł numeruZmiany w myśleniu marketingowym
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?