Sytuacja i możliwości wykorzystania badań neuromarketingowych na rynku polskim

Aneta Disterheft , Marta Woźniak

Abstract

Neuromarketing is a rapidly growing research field, leveraging the achievements of neuroscience. Despite its large research potential, negative opinions about the field are still quite common. The article aims to present the current status and role of neuromarketing research in the Polish market and to analyse first-hand opinions about the field from market research practitioners. The authors discuss the most important research methods used in the field, with their possible applications, and provide arguments in favour of neuromarketing techniques and their future development. The article is a meta-analysis of empirical studies, business articles and interviews with market research practitioners.
Author Aneta Disterheft (WZ / KSM)
Aneta Disterheft,,
- Department of Marketing Strategies
, Marta Woźniak (UEP)
Marta Woźniak,,
- Poznań University of Economics and Business
Other language title versionsThe Current Situation and Opportunities for Applying Neuromarketing Research in Poland
Journal seriesZeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, ISSN 1426-9724, (B 8 pkt)
Issue year2017
Vol75
No4
Pages193-204
Publication size in sheets0.55
Keywords in PolishBadania marketingowe, Neuromarketing
Keywords in EnglishMarketing research, Neuromarketing
Abstract in PolishNeuromarketing to dynamicznie rozwijająca się dziedzina badań, opierająca się na dorobku neuronauki. Pomimo jej dużych możliwości badawczych wciąż dominuje negatywne zdanie na temat tych technik. Celem artykułu jest zaprezentowanie opinii dotyczących neuromarketingu i jego wykorzystywania w praktyce oraz określenie jego pozycji i roli na rynku polskim. W tekście omówione zostały najważniejsze metody badań wraz z możliwościami ich zastosowania. W podsumowaniu przedstawiono argumenty przemawiające za implementacją neuromarketingowych metod badawczych i dalszym rozwojem tej dziedziny nauki. Artykuł ma charakter metaanalizy dotychczasowych badań empirycznych, a także artykułów branżowych i wywiadów z praktykami.
URL https://www.wydawnictwo.wsb.pl/sites/wydawnictwo.wsb.pl/files/czasopisma-tresc/ZNPoz75.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)8
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 8.0, 20-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?