Eksperymenty Plackett-Burman - zasady tworzenia i przykłady zastosowań w badaniach skuteczności komunikacji BTL (below-the-line)

Aleksandra Kaniewska-Sęba , Renata Nestorowicz

Abstract

One of the obstacles to the use of experiments with multiple variables (factorial and fractional) in marketing research can be a gap in the knowledge about the design principles and the possibilities application of these research methods. Therefore, a paper has been prepared to show the creation rules of fractional experiments, in particular of the Plackett-Burman design, with some examples of its application for studying determinants of the marketing communication effectiveness.
Author Aleksandra Kaniewska-Sęba
Aleksandra Kaniewska-Sęba,,
-
, Renata Nestorowicz (WZ / KSM)
Renata Nestorowicz,,
- Department of Marketing Strategies
Other language title versionsPlackett-Burman design - design principles and examples of applications in the study of BTL (below-the-line) communication effectiveness
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2014
No4 [CD]
Pages53-59
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polisheksperyment czynnikowy, eksperyment frakcyjny, schemat Plackett-Burman, skuteczność działań below-the-line (BTL), komunikacja marketingowa
Abstract in PolishJedną z przeszkód w zakresie wykorzystania eksperymentów z wieloma zmiennymi (czynnikowych i frakcyjnych) w badaniach marketingowych może być luka w wiedzy na temat zasad tworzenia i możliwości aplikacji tych metod badawczych. W związku z tym przygotowano referat, który zawiera rozważania na temat reguł projektowania eksperymentów frakcyjnych, a w szczególności schematu Plackett-Burman wraz z przykładami jego zastosowań w badaniach determinantów skuteczności komunikacji marketingowej BTL (below-the-line).
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 6.0, 16-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 16-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*1 (2020-09-18)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?