A Comparison of Motivations Behind Tourism Trips to Italy – Travellers of the Grand Tour Era vs. Modern Tourists

Agnieszka Niezgoda

Abstract

The aim of the article is to compare the tourist motivation to travel to Italy occurring over the course of history, in particular the times of the Grand Tour, and contemporary tourists. Based on literature review the Author can find, that in the times of the Renaissance, Enlightenment, and Grand Tour the journey to Italy served educa-tional, learning, improvement and cognitive purposes. To know the motivations of modern tourists, the focus group interview method was applied. For modern tourists, education is also an important motive by visiting well known places because of their historical and artistic values. However, for current tourists, the motives related to "escaping to everyday life", as well as learning about culture, including cuisine, new people, and the desire to rest and recreation are more important. An important motive (referring to the Romantic era) is the desire to show off the journey made on social media.
Autor Agnieszka Niezgoda (WGM / KT)
Agnieszka Niezgoda
- Katedra Turystyki
Tytuł czasopisma/seriiStudia Peregietica, ISSN 1897-9262, (N/A 20 pkt)
Rok wydania2019
Tom28
Nr4
Paginacja43-55
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.6
Słowa kluczowe w języku polskimmotywacje turystyczne, Grand Tour, podróże do Włoch
Słowa kluczowe w języku angielskimtourism motivations, Grand Tour, trips to Italy
DOIDOI:10.26349/st.per.0028.03
URL https://studia-periegetica.com/resources/html/article/details?id=197945
Języken angielski
Punktacja (całkowita)20
Żródło punktacjijournalList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 20.0, 16-04-2020, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?