Strategia promocji Poznania w opiniach jego mieszkańców

Wiesław Ciechomski

Abstract

The main purpose of the article is to present an analysis and the assessment of the promotional strategy of Poznań from the citizens' point of view. The results are based on a questionnaire survey in 2016 on the group of 174 respondents. The first part of the article includes the diagnosis of the citizens' opinion about Poznań in particular about the quality of life in the city, however the second part is devoted to analysis of their opinions on promotional measures that had been taken so far by the city hall. The article contains comprehensive and current data presented on the 9 graphs. The article proves that the promotional strategy of the city is being assessed by citizens of Poznań relatively critically and should be modified systematically.
Author Wiesław Ciechomski (WZ / KHiM)
Wiesław Ciechomski,,
- Department of Trade and Marketing
Other language title versionsThe Promotional Strategy of Poznań From the Citizens' Point of View
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2016
No10 [CD]
Pages61-74
Publication size in sheets0.65
Keywords in Polishmarketing terytorialny, promocja miasta
Keywords in Englishplace-marketing, promotion of the city
Abstract in PolishCelem artykułu jest analiza i ocena strategii promocji Poznania z punktu widzenia mieszkańców miasta. Zaprezentowane wyniki bazują na badaniach ankietowych, które zrealizowano w 2016 roku na grupie 174 respondentów. Pierwsza część tekstu artykułu zawiera diagnozę opinii mieszkańców Poznania w szczególności na temat jakości życia w mieście, natomiast druga poświęcona jest analizie ich opinii o dotychczas podejmowanych działaniach promocyjnych, które były realizowane przez władze miasta. Artykuł zawiera kompleksowe i aktualne dane, które zaprezentowano na 9 wykresach. Ich lektura dowodzi, że strategia promocji miasta jest oceniana przez mieszkańców Poznania relatywnie krytycznie oraz że powinna być ona systematycznie modyfikowana.
URL http://www.pwe.com.pl/files/369135884/file/marketing_i_rynek_10_2016cd.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 9.0, 20-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 20-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?