Zaufanie w relacjach biznesowych - pojęcie i istota

Marek Zieliński

Abstract

The role of trust in business relationships is indisputable. Research on this phenomenon is related to different aspects. However, due to the complexity of the concepts and different theoretical backgrounds used in researches, it is difficult to capture the phenomenon of trust and its essence. Interest in the topic of trust in marketing and management is growing again. The growing number of studies and publications focusing on the role of trust in B2B marketing in leading scientific journals can be observed. The paper is a theoretical in its nature and is based on a review of literature from the field of business relations. The aim of the article is to introduce the concept of trust, its dimensions and dynamics, together with an indication of the research challenges in those areas.
Author Marek Zieliński (WZ / KSM)
Marek Zieliński,,
- Department of Marketing Strategies
Other language title versionsDefinition and Nature of Trust in Business Relationships
Journal seriesZeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce, ISSN 2391-9167, (B 9 pkt)
Issue year2017
No2(25)
Pages42-52
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmarketing B2B, relacje biznesowe, zaufanie
Keywords in EnglishB2B marketing, business relationships, trust
Abstract in PolishRola zaufania w relacjach biznesowych jest bezsprzeczna. Badania prowadzone nad tym zjawiskiem dotyczyły zróżnicowanych aspektów. Jednak ze względu na złożoność samego pojęcia, jak i wykorzystanych w badaniach zróżnicowanych podstaw teoretycznych, trudno jest uchwycić zjawisko zaufania jak i jego istotę. Zainteresowanie tematem zaufania w marketingu i zarządzaniu ponownie rośnie, o czym świadczy liczba badań i publikacji skupiających się roli zaufania w marketingu B2B w czołowych czasopismach naukowych. Artykuł ma charakter teoretyczny i bazuje na przeglądzie literatury dotyczącej zaufania ze szczególnym uwzględnieniem zaufania w relacjach biznesowych. Celem artykułu jest przybliżenie pojęcia zaufania, jego wymiarów i dynamiki wraz ze wskazaniem wyzwań badawczych w powyższych obszarach.
URL http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171492258?q=a62be125-fb51-44e2-8252-9781260fe298$1&qt=IN_PAGE
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 9.0, 21-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*1 (2020-09-10)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?