Gry komputerowe w strategii komunikacji marketingowej

Bartosz Mazurkiewicz

Abstract

The article presents issues related to computer games and the ludic aspects of human behavior. The main emphasis is on the classification of computer games, their interaction and the use of computer games for communication with customers. The systematization of concepts related to computer games in marketing communication has been confronted with selected activities of companies.
Author Bartosz Mazurkiewicz (WZ / KSM)
Bartosz Mazurkiewicz,,
- Department of Marketing Strategies
Other language title versionsComputer games in a marketing communication strategy
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2014
No4 [CD]
Pages95-104
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishgry wideo, in-game advertising, advergaming, komunikacja marketingowa
Abstract in PolishArtykuł dotyczy zagadnień związanych z grami komputerowymi oraz ludycznymi aspektami zachowań ludzkich. Główny nacisk położony został na aspekty związane z klasyfikacją gier komputerowych, ich oddziaływaniem oraz wykorzystaniem tego medium w komunikowaniu się z odbiorcami. Usystematyzowanie pojęć związanych z grami komputerowymi, wykorzystywanymi w komunikacji marketingowej, skonfrontowane zostało z wybranymi działaniami prowadzonymi przez firmy.
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 6.0, 13-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 13-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?