Company’s proactive marketing orientation in the high-tech sector

Tomasz Grzegorczyk

Abstract

This paper links the characteristics of new product development in the high-tech 7 sector with the marketing orientation of the firm, especially in its proactive form. The purpose 8 of the paper is to define the characteristics of competition and innovation creation in the high9 tech B2C sector and assess whether the marketing orientation of the enterprise may be 10 an answer to those characteristics. Creating innovation in the high-tech sector is difficult due to 11 technological and market (consumer) uncertainty, as well as competitive volatility. 12 This significantly increases the risk of market failure of new products, especially in the case of 13 radical innovations. The way firms may counteract this risk is to adopt a market orientation. 14 Particularly important is its proactive dimension, which involves researching and anticipating 15 future and latent consumer needs. Firms developing new products in the high-tech sector should 16 pursue the proactive marketing orientation and consequently focus on the latent and future 17 consumer needs. Methods stemming from future studies and foresight might be useful in 18 achieving this goal. The methodology used in the paper was the selective literature review in 19 the area of new product development in the high technology sector and marketing orientation 20 of the firm.
Autor Tomasz Grzegorczyk (WGM / KZM)
Tomasz Grzegorczyk
- Katedra Zarządzania Międzynarodowego
Tytuł czasopisma/seriiOrganizacja i Zarządzanie : kwartalnik naukowy, ISSN 1899-6116, (N/A 20 pkt)
Rok wydania2020
Tom1
Nr49
Paginacja57-69
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.6
Słowa kluczowe w języku polskimrozwój nowych produktów, sektor wysokich technologii, orientacja marketingowa, orientacja konsumencka
Słowa kluczowe w języku angielskimnew product development, high-tech sector, marketing orientation, consumer orientation
DOIDOI:10.29119/1899-6116.2020.49
Języken angielski
Punktacja (całkowita)20
Żródło punktacjijournalList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 20.0, 26-06-2020, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?