Franczyza w perspektywie usług profesjonalnych

Marek Gnusowski

Abstract

Polish franchise market grows dynamically and it is mainly visible in services sector. However, franchising is not a popular business concept among professional services firms. Therefore, basic differences between franchise and professional service businesses will be highlighted in the paper. These differences are due to marketing orientation, knowledge management, forms of promotion and quality management implications.
Author Marek Gnusowski (WZ / KBRiU)
Marek Gnusowski,,
- Department of Research Markets and Services
Other language title versionsDifferences Between Franchise and Professional Service Businesses
Journal seriesPrace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, ISSN 1899-3192, e-ISSN 2392-0041, [0324-8445], (B 10 pkt)
Issue year2014
No354
Pages94-103
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishfranczyza, usługi profesjonalne, relacyjny marketing usług
Abstract in PolishZ badań polskiego rynku franczyzy wynika, że w ostatnich latach nastąpił jego znaczny rozwój, widoczny zwłaszcza w przypadku firm usługowych. Koncepcję franczyzy stosunkowo rzadko wybierają jednak przedsiębiorstwa usług profesjonalnych. Autor podejmie próbę wskazania różnic pomiędzy dwiema koncepcjami, zwłaszcza w ich teoretycznych założeniach. Różnice te wynikają m.in. z cech usług, z przyjętej orientacji marketingowej, form promocji odmiennego postrzegania wiedzy oraz jakości usług.
Languagepl polski
Score (nominal)10
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 7.0, 17-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 10.0, 17-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*2 (2020-09-13)
Additional fields
Tytuł numeruUsługi 2014. Wybrane uwarunkowania rozwoju usług
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?