How to Measure Tenants'Satisfaction in Science and Technology Parks? A Case Study of Office Rental Servicesin Polish STP

Michał Staszków

Abstract

Creativity and the capacity to implement innovative solutions is widely acknowledged as a competitive advantage for businesses, cities or even regions. Theoretically the role of science and technology parks (STP) should be pivotal in establishing such an advantage. One of the main services provided by STPs, which allows them to fulfil their goals, is rental of office spaces. Competition in office rental services grew in the biggest cities in Poland; therefore an important issue becomes the quality of the services provided and the satisfaction of STPs' customers. High quality office space can be certified according to the ISO 9001 standard, to obtain which it is necessary to carry out customer satisfaction surveys. The use of a Customer Satisfaction Index (CSI) allows the specification of customers' needs and their satisfaction with services provided or products purchased. The author presents the concept of CSI and shows the practical application of it using the example of office space rental services provided by one of the Polish technology parks.
Author Michał Staszków (WGM / KZM)
Michał Staszków,,
- Department of International Management
Other language title versionsPomiar satysfakcji najemców parków naukowo-technologicznych na przykładzie usług wynajmu powierzchni biurowej Polskiego Parku Naukowo-technologicznego
Journal seriesStudia Oeconomica Posnaniensia, ISSN 2300-5254, e-ISSN 2449-9099, (B 10 pkt)
Issue year2016
Vol4
No6
Pages115-128
Publication size in sheets0.65
Keywords in Englishscience and technology park, STPs, satisfaction, loyalty, CSI method
Abstract in PolishZdolność do kreowania i wdrażania innowacji przyczynia się do tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, miast i całych regionów. W teorii dużą rolę w rozwoju innowacji odgrywają parki naukowo-technologiczne, które są uważane za najbardziej zaawansowaną i kompleksową formę instytucjonalną w obszarze gospodarki opartej na wiedzy. Podstawową usługą oferowaną przez nie jest wynajem powierzchni biurowej. W związku z rosnącą konkurencją na tym rynku w największych miastach Polski istotną kwestią jest jakość wynajmowanej powierzchni oraz satysfakcja klientów parków naukowo-technologicznych. Jakość powierzchni może być potwierdzona poprzez uzyskanie certyfikatu ISO 9001. Certyfikacja wymaga przeprowadzania regularnych badań satysfakcji klientów, a narzędziem wspierającym ten proces może być wskaźnik satysfakcji klienta (ang. Customer Satisfaction Index, CSI). Autor prezentuje koncepcję oraz metodykę badania satysfakcji klientów z wykorzystaniem powyższego narzędzia na przykładzie wynajmu powierzchni biurowej w jednym z polskich parków naukowo-technologicznych.
DOIDOI:10.18559/SOEP.2016.6.7
URL http://www.soep.ue.poznan.pl/jdownloads/Wszystkie%20numery/Rok%202016/07_staszkow.pdf
Languageen angielski
File
SOEP_2016_07_staszkow.pdf 84.22 KB
Score (nominal)10
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 10.0, 12-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 10.0, 12-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*2 (2020-08-14)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?