Kreatywna sprawozdawczość 2.0 - czyli o zarządzaniu wrażeniem w raportach

Marek Masztalerz

Abstract

The article is meant to analyse the ways the language and picture are used in impression management in reporting as well as to present the possibilities of detection of impression management in reports generated in the accounting system. In order to implement the goal formulated in this way, primarily the method of literature study was adopted. The article outlines the origin and development of the use of narrative forms in accounting, discusses the significance and methods of impression management in accounting and presents the ways to detect impression management.
Author Marek Masztalerz (WZ / KR)
Marek Masztalerz,,
- Department of Accounting
Other language title versionsCreative Reporting 2.0. Impression Management in Reports
Journal seriesStudia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, ISSN 1234-8872, (B 12 pkt)
Issue year2016
No152
Pages41-51
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishnarracje w rachunkowości, zarządzanie wrażeniem
Keywords in Englishnarrations in accounting, impression management
Abstract in PolishArtykuł ma na celu analizę sposobów wykorzystania języka i obrazu w zarządzaniu wrażeniem w sprawozdawczości oraz przedstawienie możliwości wykrywania zarządzania wrażeniem w raportach generowanych w systemie rachunkowości. Dla realizacji tak sformułowanego celu przyjęto głównie metodę studiów literaturowych. W artykule naświetlono genezę i rozwój wykorzystania form narracyjnych w sprawozdawczości, omówiono znaczenie i metody zarządzania wrażeniem w sprawozdawczości, oraz przedstawiono sposoby wykrywania zarządzania wrażeniem.
URL http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/czasopisma/zeszyty_naukowe_studia_i_prace_kzif/Documents/Marek%20Masztalerz.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)12
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 12.0, 13-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 12.0, 13-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*6 (2020-01-11)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?