Public relations versus marketing

Przemysław Deszczyński

Abstract

The article deals with distinction between public relations and marketing. In addition it covers the development of public relations and marketing in broader historical perspective.
Author Przemysław Deszczyński (WE / KPEiPR)
Przemysław Deszczyński,,
- Department of Economic Journalism and Public Relations
Other language title versionsPublic Relations Versus Marketing
Journal seriesStudia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ISSN 2083-8611, (B 10 pkt)
Issue year2014
No185
Pages118-130
Publication size in sheets0.6
Keywords in PolishPublic relations, marketing
Abstract in PolishRównocześnie tradycyjne instrumenty ekonomicznego oddziaływania na rynek i klienta, takie jak marketing i reklama okazują się coraz mniej skuteczne. W rezultacie wybitni naukowcy i praktycy, którzy od wielu już lat zajmują się marketingiem i reklamą przyjęli strategię inkorporowania osiągnięć public relations czy też niektórych ich instrumentów, traktując w przeszłości PR jako funkcję zarządzania, wprowadzając zintegrowaną komunikację marketingową, a ostatnio koncepcję Marketingu 3.0. Temu problemowi jest poświęcony niniejszy artykuł. Dokonano w nim próby limityzacji public relations od marketingu. Całość poprzedza przedstawienie rozwoju public relations i marketingu w perspektywie historycznej.
URL https://www.sbc.org.pl/dlibra/publication/edition/116172?id=116172&from=publication
Languagepl polski
Score (nominal)10
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 7.0, 18-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 10.0, 18-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*1 (2020-08-06)
Additional fields
Tytuł numeruPublic relations : doskonalenie procesu komunikowania w przestrzeni publicznej
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?