Dzielenie się wiedzą w sieci: schemat badawczy

Marek Zieliński

Abstract

The purpose of this article is to present the phenomenon of knowledge sharing in business networks and to define the research agenda. The research agenda was based on the critical analysis of the literature. This paper relies on the assumption that knowledge is perceived as a strategic resource, and knowledge transfer, based on communication within the network, is crucial for innovation processes. The proposed research scheme adopts the network approach, which is based on three elements: network activities, network pictures and network effects.
Author Marek Zieliński (WZ / KSM)
Marek Zieliński,,
- Department of Marketing Strategies
Other language title versionsKnowledge sharing in networks: research agenda
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2014
No4 [CD]
Pages193-199
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishwiedza, dzielenie się wiedzą, sieci, relacje, innowacje
Abstract in PolishCelem artykułu jest ukazanie zjawiska dzielenia się wiedzą w sieci oraz zdefiniowanie schematu badawczego. Podstawą do określenia schematu badawczego była krytyczna analiza literatury. W artykule przyjęto podejście, zgodnie z którym wiedza jest postrzegana jako zasób o znaczeniu strategicznym, a transfer wiedzy, bazujący na komunikacji w ramach sieci relacji, posiada kluczowe znaczenie dla procesów innowacji. W proponowanym schemacie badawczym ujęto podejście sieciowe, które opiera się na trzech elementach: działaniach sieciowych, obrazach sieci oraz efektach.
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 6.0, 10-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 10-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*2 (2020-09-23)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?