Proces zakupu odzieży fast fashion

Katarzyna Sempruch-Krzemińska

Abstract

Fashion market is one of the most interesting and dynamic sector of polish industry. Above-mentioned dynamics relates to market structure (subjective and objective) as well as human behavior evolution. Contemporary fashion consumers want more and more, better and better, faster and faster, cheaper and cheaper. That makes fashion business entrepreneur's everyday life quite challenging. Fashion buying process, presented in the article, helps to understand fashion buying realities. It also presents the direction of consumer behavior evolution. The article can be useful and interesting for scientists researching consumer behavior in fashion context, as well as for fashion practitioners, trying to understand consumers needs and demands.
Author Katarzyna Sempruch-Krzemińska (WT / KMP)
Katarzyna Sempruch-Krzemińska,,
- Department of Product Marketing
Other language title versionsFast-fashion Buying Process
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2014
No3
Pages18-24
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polish fast fashion, branża mody, zachowania nabywców, proces zakupu
Abstract in PolishRynek odzieżowy to jeden z najciekawszych, dynamicznie się zmieniających sektorów polskiej gospodarki. Dynamika zmian, oprócz struktury przedmiotowej i podmiotowej rynku, znajduje również swoje odzwierciedlenie w przyśpieszonej ewolucji zachowań nabywczych konsumentów odzieży. Oczekują oni coraz więcej, lepiej, szybciej, taniej. Nie ułatwia to przedsiębiorcom analizy potrzeb konsumenta oraz budowania oferty rynkowej. Ujęty w pewne ramy teoretyczne proces decyzyjny, zaprezentowany w tekście, pomaga zrozumieć ogólne uwarunkowania zakupu odzieży z segmentu fast fashion, a także wskazuje kierunek dalszych zmian w zachowaniach konsumentów. Tym samym stanowić może punkt wyjścia do dalszych teoretycznych rozważań nad konsumpcją odzieży, jak też punkt odniesienia dla przedsiębiorców funkcjonujących w omawianym sektorze, stawiających sobie za cel zrozumienie i odpowiedź na obecne i przyszłe potrzeby rynku.
Languagepl polski
Score (nominal)9
ScoreMinisterial score = 6.0, 31-03-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 31-03-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?