Text and images in promotional materials − what type of information is important for customers?

Aneta Disterheft

Abstract

In promotional materials, such as shop newsletters, the visual message is used more and more often, while shortening the descriptions of products. Although the image often attracts attention first, it may not necessarily maintain it and not always allows to assess the quality of the product. In the case of technological products, technical specification seems to be particularly important in the process of purchase decision-making. Simultaneously, its appearance seems to be a feature of minor importance. In this study, two types of newsletters were compared: containing large images and short descriptions, and containing small images and long descriptions. Participants were asked to read the offer and evaluate the attractiveness of the products. The aim of this study was to compare the assessment of the attractiveness depending on the length of description and the size of the images, as well as a comparative analysis of the visual exploration of both types of newsletters based on eye tracking data.
Author Aneta Disterheft (WZ / KSM)
Aneta Disterheft,,
- Department of Marketing Strategies
Other language title versionsTekst i obraz w materiałach promocyjnych - jaki typ informacji jest ważny dla klienta?
Journal seriesMarketing i Zarządzanie, [Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu], ISSN 2450-775X, e-ISSN 2353-2874, [1509-0507], (B 9 pkt)
Issue year2016
No5 (46)
Pages17-23
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmateriały promocyjne, badania okulograficzne, percepcja oferty produktowej
Keywords in Englishshop newsletters, eye tracking research, perception of a product offer
Abstract in PolishW materiałach promocyjnych, takich jak np. gazetki sklepowe, coraz częściej korzysta się z przekazu wizualnego, minimalizując jednocześnie liczbę informacji o produktach. Choć obraz często przykuwa uwagę w pierwszej kolejności, niekoniecznie może ją utrzymać i co ważne, nie zawsze umożliwia dokonanie oceny jakości produktu. W przypadku urządzeń technologicznych specyfikacja techniczna zdaje się być szczególnie istotna w procesie podejmowania decyzji o zakupie. Jednocześnie ich wygląd wydaje się być cechą o mniejszym znaczeniu. W przedstawionym badaniu eksploracji poddano dwa rodzaje gazetek promocyjnych: zawierające duże obrazki i niewiele treści oraz zawierające małe obrazki i dużo treści. Uczestnicy mieli za zadanie zapoznać się z ofertą sklepu i dokonać oceny atrakcyjności produktów. Celem badania było dokonanie porównania w ocenie atrakcyjności zależnie od ilości treści oraz wielkości obrazków, a także analiza porównawcza sposobu eksploracji wzrokowej obu typów gazetek promocyjnych na podstawie danych okulograficznych.
DOIDOI:10.18276/miz.2016.46-02
URL https://wnus.edu.pl/miz/pl/issue/310/article/4447/
Languageen angielski
Score (nominal)9
ScoreMinisterial score = 9.0, 31-03-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 31-03-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?