Returns management in the supply chain

Anna Jeszka

Abstract

The aim of this exploratory empirical research was to evaluate the level of cooperation in the area of reverse logistics between selected retail chains and logistics operators and suppliers; to identify and evaluate the influence the procedures of handling returns have on the relationships with customers, cost reduction, value recovery, inventory reduction and increasing profitability; as well as determining to what extent logistics operators are involved in the procedures of handling returns in the analysed chains.
Author Anna Jeszka (WZ / KLiT)
Anna Jeszka,,
- Department of Logistics and Transport
Other language title versionsZarządzanie zwrotami w łańcuchu dostaw
Management von Rücksendungen in der Lieferkette
Journal seriesLogForum, ISSN 1895-2038, e-ISSN 1734-459X, (B 13 pkt)
Issue year2014
Vol10
No3
Pages295-304
Publication size in sheets0.5
Keywords in English supply chain, collaboration, returns management performance.
Abstract in PolishCelem eksploracyjnych badań empirycznych była ocena poziomu współpracy w zakresie logistyki zawrotów wybranych sieci handlowych z operatorem logistycznym i dostawcami, ocena i diagnoza wpływu sposobu postępowania z towarem zwróconym na relacje z klientami, ograniczanie kosztów, odzyskiwanie wartości, zmniejszenie zapasów, zwiększenie rentowności oraz rozpoznanie w jakim stopniu operatorzy logistyczni uczestniczą w obsłudze zwrotów analizowanych sieci handlowych.
Languageen angielski
Score (nominal)13
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 10.0, 16-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 13.0, 16-12-2019, ArticleFromJournal
Citation count*6 (2020-07-26)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?